Makanan Terbaik Untuk Diet


Top 10 Makanan Terbaik Untuk Diets Sihat


     Terdapat begitu banyak makanan di muka bumi ini sehinggakan kita tidak tahu yang mana satu yang TERBAIKDengan pilihan makanan yang begitu banyakanda mungkin tidak mempunyai idea yang mana perlu diberi keutamaan dalam diet andaWalau bagaimanapunia adalah penting bahawa anda memberikan ruang kepada pemakanan yang sihat, iaitu makanan yang terbagus untuk nutrisi dan kalori.


  Anda ingin tahu makanan yang sihat untuk andaBerikut adalah senarai makanan yang perlu ada dalam senarai pemakanan diet seharian anda.
 


top 10 makanan terbaik untuk diets sihat

1. Salmon
 

    Mengandungi asid Omega-3 asid lemak, kandungan protein yang banyakdankeseimbangan yang sangat baik dari mineralikan adalah  sumber protein sihat setakat di muka bumi ini. Salmon mengambil kekdan ia adalah makanan yang anda PERLU untukmenambah diet anda jika anda mahu menjadi sihat.
 

2. Blueberry
 

 Blueberry diketahui mengandung antioksidan yang lebih banyak dibandingkan dengan buah segar lainnya. Antioksidan memiliki peran dalam membantu menguatkan sistem imun dengan menetralisir radikal bebas. Sebagian besar antioksidan dalam buah blueberry adalah antosianin, pigmen yang bertanggung jawab terhadap warna biru blueberry.

3. Oat
 

   Jika anda mahu makanan yang anda boleh makan sepanjang hari setiap hari, itu oatuntuk anda! Oat sarat dengan seratproteindan juga beberapa asid lemakdan iamenghampiri  untuk "sempurnadalam keseimbangan pemakananMakan mereka perkarapertama pada waktu pagi, sebelum dan selepas latihan andaatau sebagai snek malam.
 

4. Yogurt
 

   Protein memenuhi lemak sihat untuk makanan diet yang indahtidak kira siapa andaYogurt penuh lemak mungkin sedikit berkalori tinggitetapi ia satu makanan yang penting untuk makan jika anda mahu kekal dalam keadaan yang baikIa akan membuat anda penuhdan mengelakkan makan berlebihanditambah ia adalah sumber kalsium yang baik tulanganda perlu kekal kuat.
 

5. Dark Greens
 

  Terdapat beberapa sayur-sayuran di dunia yang sepadan hijau gelap dari segi nilaipemakanan semata-mata. Bayamsebagai contohadalah dimuatkan dengan seratkalsiumdan vitamin A, manakala brokoli adalah salah satu makanan yang terbaik untuk makan untuk mempunyai sistem peredaran darah yang sihatJika anda boleh menambah lebih hijau gelap ke hari anda, anda akan berada dalam keadaan yang harganya lebih baik!
 


6. Tomato
 

Lelaki perlu bimbang tentang prostat merekadan tomato sarat dengan prostat melawan kanser antioksidan dipanggil lycopenePlusia adalah buah-buahan yang rendah kalori yang menawarkan banyak Vitamin C dan mineral lain, jadi ia adalah satu pilihan yang sangat baik untuk diet sihat anda.
 


7. Nuts
 

Kacang kaya dengan serattetapi mereka juga mengandungi banyak minerallemak tak tepu (jenis yang baik), dan proteinAnda akan mendapati bahawa badam adalah yang terbaik daripada kacangkerana mereka memberikan BANYAK daripada Vitamin E badananda perlu mempunyai hati yang sihatkulit yang sihatdan saluran darah yang betulberfungsi.
 


8. Seluruh Gandum Roti
 

Siapa tahu roti akan membuat ia ke senarai iniKebanyakan orang bash rotitetapi roti gandum adalah sempurna untuk dos cepat tenaga selepas bersenam.
 


9. Daging
 

Ini adalah manliest dagingtetapi ia adalah salah satu bahawa manusia dan wanita harus pergi tanpaDaging merah mengandungi Vitamin B6 dan B12, yang amat penting untukmetabolisme yang lebih cepatIa juga menyediakan pelbagai jenis mineral yang diperlukanuntuk kesihatan keseluruhan, ditambah ia dimuatkan dengan protein yang anda perlukanuntuk menurunkan berat badan dan membina otot.
 


10.Soy
 

Soya adalah salah satu makanan yang terlalu hampir dengan "sempurna". Ia mengandungibanyak proteintetapi ia juga menawarkan seratvitamin, mineral, dan antioksidanSususoya dan tauhu hanya dua bentuk barangantetapi tiada apa-apa seperti kacang soya segaruntuk pek punch sihat!



"Beralihlah daripada makanan sedap kepada makanan sihat. Kebanyakan makanan sedap boleh menjadi makanan sihat jika kena caranya iaitu bermula daripada pemilihan bahan, penyediaan, kaedah memasak dan makan. Makanan harian sebenarnya boleh menjadi ubat atau pelindung daripada pelbagai penyakit.

Comments